מדריך קניית מדי כוח לשנת 2022

מערכת שורש  ט שבט, תשפב  1/11/2022

התוצאה של ידע מקיף בתחום היא אפשרות לרכוש מדי כוח מדויקים, עמידים ועקביים, שפועלים במגוון מהירויות, למשך שעות ארוכות
.......................

מדריך קניית מדי כוח לשנת 2022

צילום: freepik

לאנשי מקצוע בתחום המדידות וההנדסה, שזו הפעם הראשונה שלהם בקניית מדי כוח, מדריך זה, נכון לשנת 2020, מציג את המידע החשוב בתחום. המדריך מיועד לאנשי מקצוע חדשים בתחום שמעוניינים להתעדכן במהירות, והוא מכיל את מה שצריך לדעת לפני שקונים מדי כוח.

לאחר קריאת המדריך הזה, תדעו את כל היסודות ותוכלו להתחיל להשתמש במכשירים מתקדמים ומקצועיים.

מהם מדי כוח?
מדי כוח הם מכשירים אלקטרוניים שמודדים את הכוח, או המומנט שמיוצר עם הפעלת מכשירים. מד כוח ממש מודד, ומכאן המונח 'מד כוח' את ההספק של המכשירים. כוח נמדד בוואטים, ומייצג מדידה של העבודה שמתבצעת על המכשירים, כשיטה המדויקת ביותר למדוד ולאמוד את מאמצי פעולת המכשירים.

קיימים מספר סוגי מדי כוח שונים, וניתן לקנות, למשל, מד כוח שמבוסס על חיישני כוח ורכיבים אלקטרונים מובנים, או שניתן לקנות מד כוח שבו החיישנים והרכיבים האלקטרונים ממוקמים רק בחלקים שונים של המכשירים. ניתן להציב מד כוח כמעט על כל מכשיר, ולהשתמש בדגמים השונים כמעט לכל מטרה.

הגרסה העדכנית ביותר של מדי כוח
מדי כוח בטכנולוגיה מתקדמת מאפשרים שימוש עצמאי או בהתקנה על מערכות נוכחיות. הם זמינים בגרסאות שמתאימות כמעט לכל יישום. מדי כוח מתקדמים מציעים מגוון יתרונות כמו למשל רמת דיוק גבוהה, ומוניטין מצוין של אמינות ועקביות.

אלו הם מדי הכוח הקלים והמשתלמים ביותר שקיימים. הם אמינים ופשוטים להתקנה, וזמינים במגוון גרסאות. מומלץ לרכוש מדי כוח מתקדמים מחברה שמייצרת ומשווקת מכשירי מדידה בטכנולוגיות מתקדמות, עם למעלה מעשר שנות ניסיון בתחום.

ההבדל בין מדי כוח לבין מדידת מומנט עם מדי מתח
להבדיל ממדי כוח שונים, שמודדים מומנט עם מדי מתח, שהם מדי כוח ישירים, שמתחברים למכשירים ומודדים את ההספק באמצעות מדידת כוח מנוגד, בחירת מדי כוח מתקדמים צריכה להתאים למטרות היישום, ולהציע יתרונות חשובים על פני בחירה במדי כוח קלאסיים.

מד כוח מתקדם מודד כוח בגוף המכשיר וממקם את הרכיב האלקטרוני שלו על כל חלקי המכשיר. סוג נוסף של מד כוח הוא סט שלם שמודד כוח באמצעות חיישנים ורכיבים אלקטרוניים שממוקמים לאורך החלקים הפנימיים של המכשירים.

חשוב גם להבין שככל שלמדי הכוח יש יותר אפשרויות ותכונות, כך הם משמשים למגוון רחב יותר של יישומים.

חשיבות בחירת מכשירי מדידה מחברה שמתמחה בתחום
התוצאה של ידע מקיף בתחום היא אפשרות לרכוש מדי כוח מדויקים, עמידים ועקביים, שפועלים במגוון מהירויות, למשך שעות ארוכות בעבודה בתנאי שטח, ועם אחריות מלאה של היצרן, למשך שנתיים לפחות.

מדי כוח משולבים פופולריים מאוד כבר במשך מספר שנים. יש להם יכולת תפקוד למשך שעות ארוכות, והם זמינים במשקלים שונים שמתאימים להפעלה עם מגוון מכשירים. חברה שמייצרת מכשירי מדידה משווקת מדי כוח שמתאימים לשילוב עם כל המכשירים כמעט, מכל הדגמים והמותגים.